Zakończenie jachtowego sezonu to dla właścicieli łódek odpowiedni moment, aby zająć się zabezpieczeniem sprzętu i jego zakonserwowaniem przed nadejściem zimy. Dotyczy to zarówno kadłuba jachtu, jak też wyposażenia, które na nim się znajduje, między innymi zaburtowego silnika. Podczas normalnego pływania z takich silników korzysta się stosunkowo rzadko, ale są one niezwykle przydatne przy wszelkich manewrach portowych czy przy jakimś zagrożeniu. Jednak pomimo tego, że nie używa się ich często, to co najmniej raz w roku powinny być dokładnie przeglądnięte przez mechanika, który się tym zajmuje.
Duża część wytwórców zaleca tego typu serwis silnika gazowego raz w roku, ale są też części, jakie należy sprawdzać znacznie częściej. Niektóre z serwisowych czynności może zrobić sam właściciel, jeśli będzie wiedział jak zabrać się za nie, ale z większością udać się jednak trzeba do jednego z autoryzowanych warsztatów.
Jest to o tyle ważne, że podczas tego typu serwisu wymienione zostaną wszelkie potrzebne materiały eksploatacyjne, ale również i zostanie przeprowadzona szczegółowa kontrola stanu technicznego. Wczesna diagnoza ograniczy przede wszystkim niebezpieczeństwo jakieś bardziej poważnej usterki, a w niejednym przypadku naprawa silników jachtowych może się wiązać z dość wysokimi kosztami. Z tego też powodu nie warto zapominać o tym, zwłaszcza że na zrobienie serwisu będzie kilka długich zimowych miesięcy. Regularnie kontrolowany sprzęt odwdzięczy się wydajną i płynną pracą, a również tym że nie zawiedzie w przypadkach, kiedy okaże się być potrzebny.
+Tekst Sponsorowany+