Mnóstwo osób, które jeszcze nie zaczęły kupować poprzez punkty internetowe zastanawiają się nad procesem ich działania. Chodząc do stereotypowych sklepów, zdajemy sobie sprawę z tego, że tutaj kupowanie produktów odbywa się za pomocą wejścia do sklepu wybrania interesującego nas artykułu, a w następnej kolejności podejście do kasy oraz zapłacenie za dany artykuł kartą bądź gotówką. Jeżeli chodzi o kupowanie artykułów w sklepach internetowych, to tu przedstawia się to troszkę w inny sposób.
Najczęściej zakup taki następuje w kilku krokach, które są wspólne dla większości sklepów. Pierwszy krok związany jest z poszukiwaniem na domenie sklepu internetowego pożądanych towarów. W przypadku znacznych sklepów internetowych towary podzielone są na parę kategorii a nawet oraz podkategorii – na przykład toughbuilt-lublin. To naturalnie dzięki temu ułatwione jest poszukiwanie danego produktu. Drugi etap powiązany jest z wpisaniem danych osobowych do wysyłki towaru. Trzeci krok związany jest z zapłatą za zamówiony towar. Możemy zdecydować się zapłatę za pobraniem lub przelew konta. Te trzy kroki są identyczne dla wszelkich punktów sprzedaży internetowych. Punkty sprzedaży internetowe z roku na rok cieszą się coraz to pokaźniejszą popularnością.
Jeśli chodzi o historię, to warto oznajmić, iż pierwszy supermarket internetowy powstał w Polsce w 1997 roku. Przeminęło już parę ładnych lat od jego powstania, oraz mało kto z tego zdawał sobie sprawę. W dzisiejszych czasach dzisiaj wchodząc na Internet spotkać jesteśmy w stanie się z wieloma rodzajami punktów sprzedaży internetowych. Tak de facto powstały pewnie już punkty sprzedaży z każdej branży.
Osoba, która ma własną aktywność powinna zadbać o stosowny typ kontaktu z klientem. Większa część sklepów internetowych używa poczty elektronicznej by kontaktować się z klientami. Co poniektóre firmy prócz takiego kontaktu oferują również pomoc na żywo poprzez konsultantów. Poza tym nieraz mamy podany także numer telefonu na stronie. W razie pewnych dylematów będziemy mogli skontaktować się ze sprzedawcą i rozwiązać dany kłopot. Nieraz także istnieje możliwość komunikowania się za pomocą kultowych komunikatorów takich jak Gadu-Gadu czy Skype.